EFRA 40+ EC – important message from the organizer

Dear EFRA friends, all 1:8 drivers, participants at 40+ EC !!!

We heard some concerning opinions about the track in Velika Gorica as well as statements that we are not in line with the EFRA requirements.

WELL, of course we are not at this moment, because we still have a lot of work to do.

Yes, we are aware of the current conditions, and yes, we are going to improve it.

There is 48 days until the EC 40+ starts. Naturally, the track and the accompanying infrastructure around it are still not fully prepared for the European championships competitors.

It would be fulish to get everything done and ready 50 days earlier, and than wait for the grass to grow again!??

So do not worry, there is no need for any pressure from EFRA officials, we know that some things should be done before we start.

As announced earlier, a significant refurbishment of some facilities as well as the track itself has been planned.

Some initial works have already been completed, but the majority is still to follow.

Below are the steps which will be carried out: Continue reading “EFRA 40+ EC – important message from the organizer”

Povijest

Povijest kluba

•    Oko 5000 g P.N.E.- neki majstori u Mezopotamiji izumili novotariju i dali joj ime  „kotač„ ( a ne „felga“, kako su sigurno neki od vas pomislili)
•    Sad se jedno vrijeme nije skoro ništa dešavalo važno za automodelarstvo
•    1876  g N.E.: g Nikolas August Otto napravio motor koji baš lijepo stane u nešto što su  Daimler i Benz pravili a zvali su to „ Automobili“
•    1884 g N.E  : Charlie Goodyear izumio vulkanizaciju, a John Dunlop,  Andre Michlen  i  Philip Strauss par godina kasnije izumili gume za one ranije spomenute kotače   ( a ne Gandinni i Pauselli, kako su neki opet pomislili)
Sad je opet neko vrijeme nije ništa bitnije događalo sve dok…
•    1898 g N.E : konačno je došlo vrijeme da netko izmisli i radio upravljanje, a kako nitko nije imao pojma, onda im je stari Nikola  pokazao kako se to radi ( da, da taj Nikola….Tesla ) iako danas neki Talijani, pa Rusi, Englezi i naravno Amerikanci tvrde drukčije, ali činjenica je da je jedino Nikola upravljao modelom broda – imao je i stanicu i prijemnik i servo ( jedino nismo sigurni za Personal Transponder)
•    1930 g N.E.: Staljinovi inženjeri napravili tenk na daljinsko upravljanje i isprobavali ga na Fincima- nažalost uspješno
sad se jedno 30-tak godina opet nije nešto posebno bitno dešavalo. Neki svjetski ratovi, pa mirenja, pa Marshallov plan, pa drug Tito i onda konačno
•    1954 g N.E.: razvijen do kraja nešto ranije patentirana sitnica-tranzistor
•    1960.-tih, netko je iz avio modela uzeo motor, preuzeo upravljački mehanizam, sastavio sve na podvozje modela automobila i ….nastao je prvi upravljivi auto-model mjerila 1:8
•    15-ak godina kasnije (1979) održano je i prvo Svjetsko prvenstvo u Ženevi (Phil Booth, Engleska, prvi svjetski prvak)
Sad se već svašta dešavalo, ali toga je puno za ovu stranicu, pa ćemo premotati do
•    2000 g N.E. : u Velikoj Gorici  osnovan „v-maX“
U stvaranju kluba nitko nije položio život (još) ali ovdje ćemo  se pokušati sjetiti svih koji su doprinijeli ili još doprinose radu kluba, iako mnogi formalno i nisu bili članovi, onoliko koliko nam doseže „načeto“ pamćenje i nesređena  arhiva:

Continue reading “Povijest”